Of u nu een restauratie door CLASSIC CARe laat uitvoeren of bij ons een gerestaureerde klassieker koopt: in beide gevallen is en wordt er met zorg, passie, oog voor detail  en met behoud van zoveel mogelijk originaliteit gerestaureerd.

Door de brede ervaring zijn veel merkgerichte zwakke plekken bekend en is er de juiste kennis om uw auto er net zo uit te laten zien als toen deze voor het eerst de showroom verliet.

In onze overzichtelijke werkplaats zijn diverse ruimtes ingericht voor demontage en montage, technische revisies en bekleden. Daarnaast zijn er werkplekken voor het schoonmaken, stralen, spuiten en polijsten van onderdelen.

Zorgvuldigheid begint al voor de demontage. Indien mogelijk wordt er eerst een proefrit gemaakt om de werking van alle componenten te controleren en te noteren voordat er gereedschap aan te pas komt.

In een opgeruimde werkplaats worden alle onderdelen getest, bekeken en gefotografeerd.   

Ook wordt er nagegaan of de auto nog compleet en origineel is.

Tijdens de demontage wordt van elk onderdeel vastgelegd welke behandeling het moet krijgen (repareren, verchromen, verzinken, enz.) zodat dezelfde bewerking op hetzelfde moment plaatsvind. Hierdoor wordt er efficiënt gewerkt.                                                                                                      Al tijdens het plaatwerken en zeker direct na terugkomst van de spuiter wordt er veel aandacht besteed aan roestpreventie. Holle ruimtes worden behandeld met RX producten; contactvlakken tussen plaatwerk en onderdelen krijgen een laag ML (tectyl) en er wordt geen boutje zonder kopervet vastgeschroefd.

Bij een totaalrestauratie wordt de auto volledig gestript en het plaatwerk blank geschuurd waarna de roestplekken gestraald worden. Dit doen we om het plaatwerk zijn oorspronkelijke vorm te laten behouden en een goed beeld te krijgen van de te verwachten laswerkzaamheden.

Als uw auto nog een chassis heeft zal dat als eerste aangepakt worden om daarna de carrosserie, gemonteerd op zijn rollend chassis, te restaureren. Kleine reparaties voeren we in eigen werkplaats uit; ingrijpende plaatwerkrestauraties worden uitbesteed.

Bij technische revisies worden de diverse onderdelen van de motor, versnellingsbak en wielophanging geheel gedemonteerd, gestraald en, net als in de fabriek, in de juiste kleur gespoten. Lagers, ophangrubbers en bussen worden waar nodig vervangen.                                                                       Op remmen mag men nooit bezuinigen en deze worden altijd geheel gereviseerd of vernieuwd. Natuurlijk verlaat uw auto de werkplaats op banden met een klassiek profiel. 

Voor de motorrevisie geldt dat alle machinale bewerkingen worden uitbesteed aan een gespecialiseerd motorrevisiebedrijf.

De elektrische installatie wordt getest en gereviseerd. Zo nodig plaatsen we, uit het zicht,

extra relais om de originele componenten minder te belasten.                                               

We kiezen vaak voor een elektronische ontsteking en wijken hier van het origineel af om de bedrijfszekerheid te vergroten.

Als de kabelboom te veel schade of corrosie vertoont om rendabel te kunnen repareren wordt er een nieuwe gemaakt als deze niet leverbaar is.

Voor het koelsysteem geldt dat we vanwege de huidige verkeersdrukte op een acceptabele wijze afwijken van het origineel door de radiateur te voorzien van een modern koelblok, eventueel in combinatie met een extra ventilator.


Engelse klassiekers hebben vaak een houten dashboard waarvan de lak of het fineer loslaat. Vanaf de jaren ´60 werd meer vinyl of leer toegepast dat nu op leeftijd komt en onder invloed van de zon begint te scheuren. In beide gevallen is reparatie of vernieuwen gelukkig mogelijk en wordt er gestreefd naar het uiterlijk van vroeger.

Tellers, meters en schakelaars worden gecontroleerd, schoongemaakt en voorzien van nieuwe verlichting.

Voor de door ons gerestaureerde klassiekers geldt dat ze de werkplaats pas mogen verlaten na een uitgebreide testperiode en als wij er zelf voor 100% tevreden over zijn.

Er wordt met restaureren helaas veel slecht werk geleverd en wij blijven ons daar over verbazen.

CLASSIC CARe is niet van het snel oplappen met bijbehorende winsten, wij restaureren met gevoel en liefde voor het vak in een kwaliteit waar u jarenlang plezier van gaat hebben.

Het hele restauratietraject wordt gefotografeerd en gedocumenteerd. Zodat u, de taxateur en de verzekeraar kunnen zien hoe de restauratie is uitgevoerd.

Van de aangeboden restauratieprojecten of deels gerestaureerde auto´s weten we de tekortkomingen en verbeterpunten die nodig zijn om er (zelf) weer een perfect voertuig van               te maken.

Er is een boek over te schrijven, maar als uw interesse gewekt is zien we u graag in Doetinchem om zelf te komen zien hoe wij eerlijk restaureren.

06 40045201 Werkplaats


06 54747213 In & verkoop